Hösten är här!

27 08 2013

Många tecken påminner att hösten är här. Såg idag några flyttfåglar på väg söderut, behöver jacka och handskar på morgonen, långärmat på kvällspassena och plockade reserv lyset på cykeln om det skulle bli sen kvälspass. Men den viktigaste är nu gjord som är tecken på att även vintern är på gång, nämligen Mallis bokningen. Detta innebär också att det blir en cykelsäsong till trotts chip hotet….. Att satsa nästa år igen har nog lite att göra med att jag går upp i H-60 och nya gubbar att mötas igen. H-55 har varit spännande i år och många deltagare i veteran mått.
Veckans två första träningspass har varit bra och gårdagens tempoträning gick bättre än på länge. Idag körde vi lagtempo 2x Bjännsjön runt och där får man ofta besked om formen och så var det idag igen.
I morgon kväll styr jag Audin mot Stockholm var jag skall få besked hur allvarligt höftskadan är. Ont men går ändå att cykla men hopa och gå är sämre. På fredag vidare mot Svanesund var Veteran-Cup finalen går. Reglerna säger något om att man måste vara på plats för att få sin medalj och pris för placeringen. Hoppas nu bara att medaljerna finns på plats denna gång så att de inte kommer en månad efteråt med posten. Funderade lite att hoppa finalen men är fortfarande för plikttrogen för att inte följa reglerna. Fick nämligen ena av SM medaljerna i dag brevlådan och den andra partempo guldet kommer väl senare i ett annat brev.
Sist men inte det heller vidare positivt, nämligen valet av dagens rubrik. Det borde ha varit ”Norrlands cykling är död”. Känns så efter att Norrlandsmästerskapen blev inställda som Sunsdvalls Cyklisterna skulle ordna. Nojaa…. Vi får ordna en träningsdag eller två med lite fart och stämning här i krokarna istället och vara lite småskaliga.

20130827-232424.jpg


Åtgärder

Information

2 responses

3 09 2013
Lena

Vad gäller priserna fick vi plakett för tempocupen. So far so good. På linjet var det dessvärre samma resa som på SM, inga plaketter och inget ”större pris” till vinnaren i totalcupen som utlovat. Man blir så less….
Krya på dig nu Tom!

3 09 2013
tompietila

Hej Lena !

Nu är det ju bra tråkigheter kring cyklingen som vi älskar så mycket. Tyckte redan under VSM att det var dåligt och arrangören hade väl inget med detta att göra och de fick kanske skit för det som förbundet hade missat. Att det sker igen speglar bara det som man har förstått att inte fungerar. Tyvärr är vi ”veteraner” bara ett nödvändigt påhäng som belastar förbundet. De skull istället utnyttja de kontakter som denna grupp hat tillgång till. Jag hade från början tänkt utebli från finalen för ville inte äventyra något men då kom denna pliktrogna tanken mor förbundet och medtävlarna in.
Just nu är jag riktigt i gungning efter dessa skador. Smärta tål jag men då andra människor blir lidande och är rädda då måste jag fundera om det får vara så. Är ju fortfarande inte återhämtad från förra höstens skalltrauma. Kan numera skriva ganska ok men utan rättskrivnings program skull tex. denna mail var närmast obegriplig. Ganska tragiskt egentligen.
Sedan att jag kör ut på ett tempolopp får mig att fundera hur jag skall göra. Tur är att jag har bra arbetskamrater och anställda som förstår(men ändå undrar…) och stöttar men det finns ju gränser med allt.
Vi får se hur detta slutar men smärtan från sårena och kompress byten och frakturknaken och smärtan går över men smärtan i själen är jag inte van att hantera.
Kör hårt och tack att Du engagerar dig !

MVH Tom

Lämna en kommentar