Grattis Johan !

20 12 2009

Johan PH dominerade i helgens GS tävlingar i Åre. Två första platser och mycket bra åkning. Maria var tvåa bägge GS dagarna och trea i SG. Vädret var isigt kallt och blåsigt hela helgen. Fick faktiskt tillbaka mina bilnycklar som jag tappade i Åre förra helgen. Någon hygglig människa hade hittat dem och lämnat i biljett kassan och jag hade turen att fråga efter dem. Nu är barnen hemma och vi skall fira julen hemma för en gångs skull. Maria åker 26/12 till Lienz för WC tävlingar och jag och Johan åker 25/12 till Tärna och tränar någon dag före tävlingar i Sundsvall. Blir kul att träna med klubben i Tärnaby. Har vilat från cykling i helgen och nu blir det att dra på i veckan igen. Verkar bli kallare igen och då blir det inomhus cykling. Läste i VK i fredas att Vinterstaden Umeå skulle utreda plogningen av Nydalasjön igen…. Kanske politikerna fått lite ideer efter Piteå artikeln som jag har skickat till dem. Har faktiskt fått nys om en möjlig sponsor till hela projektet.